Skype for business Mac

Версия Скайпа для бизнеса хорошо известна в пользовательской среде, в том числе, можно и skype для бизнеса скачать для mac os – то есть предназначенный для «яблочных
» систем.

Особенности бизнес-версии для Мака

Пожалуй, что рядовому пользователю всех возможностей данной версии Скайпа будет с избытком. Главным отличием бизнес-версии от обычной является возможность организовывать групповые видео конференции в режиме повышенной четкости с количеством до 250 пользователей. При этом администратор конференции имеет более расширенные права. Ведь хорошо организованная связь – это и залог успешного ведения дел, и имиджевая составляющая любой компании.

Кроме того, Skype для бизнеса обладает следующими особенностями:

  • платность. Да, за каждого пользователя нужно будет вносить ежемесячную плату;
  • при этом Скайп для бизнеса еще и предусматривает тесную интеграцию с офисным пакетом от Майкрософт;
  • системный администратор может по своему усмотрению создавать и изменять, удалять группы, гибко управлять всеми профилями других корпоративных пользователей;
  • кроме того, здесь предусматриваются специальные корпоративные тарифы в случае с платным сервисом Skype Out.

Можно отметить и улучшенные настройки безопасности, в сравнении с версией для обычных пользователей. Конференции обладают повышенной зашифрованностью, которая предотвратит незаконное прослушивание бесед, например, с целью промышленного шпионажа.

Скачать Skype для бизнеса на Mac OS

Для демонстрации каких-либо коммерческих презентаций здесь имеются специальные инструменты, которые облегчают докладчику проведение презентация в групповом режиме связи. Если постараться подвести итог сказанному выше, то можно рекомендовать skype for business скачать mac os
всем, кто, так или иначе, связан с бизнесом.

Мы рады сообщить, что Skype для бизнеса на Mac стал доступен для широкой аудитории, скачать его можно отсюда. Мы также обновили Skype Operations Framework (SOF), чтобы помочь нашим заказчикам планировать, доставлять и пользоваться новым клиентом для Mac. Актуальную документацию и обновленные тренинги можно найти на веб-сайте SOF, а прочесть больше информации об изменениях – в статье блога SOF. В скором времени появится документация по поддержке на сайте support.office.com.

Расширения мобильных приложений Skype для бизнеса на Android и iOS

Мы также анонсируем новые возможности приложений Skype для бизнеса для iOS и Android — включая возможность проводить презентации файлов PowerPoint на собраниях и более удобный обмен контентом.

Проводите презентации на собраниях с помощью мобильного приложения
— Теперь можно демонстрировать контент прямо с устройства Android или iOS. Больше не нужно пересылать файлы туда и обратно, когда вам нужно провести презентацию с планшета или смартфона. Теперь легко можно поделиться презентацией PowerPoint на собрании, выбрав файл в облачном хранилище и продемонстрировав его прямо со смартфона. На Android вы также можете поделиться файлом, который хранится прямо на устройстве. С помощью сенсорных жестов можно легко переключаться между слайдами. Как только вы поделились презентацией, файл PowerPoint становится доступен для скачивания или презентации другими участниками собрания в корзине контента собрания.

Обмен экранами на базе видео для мобильных устройств
— Мы также расширяем возможности просмотра контента со Skype для бизнеса на мобильных устройствах, при помощи технологии Video-based Screen Sharing (VbSS) для просмотра контента в приложениях iOS и Android. Изначальная установка происходит намного быстрее, пропускная способность сети используется эффективнее, что в целом обеспечивает удобство использования, особенно при обмене анимированным контентом, таким как модели CAD. Подробнее о VbSS.

Оставайтесь на связи для получения информации о предстоящих обновлениях. Если у вас еще не установлены мобильные приложения Skype для бизнеса для Android и iOS, посетите сайт Приложения и загрузки Skype для бизнеса, чтобы скачать приложения и начать использовать все возможности собраний на ходу!

Статья первоначально опубликована Полом Кэнноном (Paul Cannon) и Правином Малу (Praveen Maloo) на английском языке здесь.

This topic answers frequently asked questions about updating from Lync for Mac to Skype for Business on Mac.

Note:
 Some features described here might not be available in your organization. Check with your Skype for Business administrator (usually the person who provided your user ID and password) if you’re not sure.

What features have changed in Skype for Business on Mac?

Read about the features that are available in Skype for Business is now on Mac.

Does Skype for Business on Mac run on my version of Mac OS?

Skype for Business on Mac runs on OS X El Capitan or later versions. To find out which OS version you have, from the Apple
menu, click About This Mac
. Need to upgrade your operating system?

See other system requirements.

How do I join a Skype for Business meeting on a Mac?

You can join a meeting right from the Skype for Business on Mac main window, without having to go to Outlook. See Join a Skype for Business meeting.

How do I share my desktop to others in a meeting?

It’s easy to share your desktop with other people in a meeting by clicking the button. You need to be a presenter in a meeting to share your screen. If the option appears dimmed, ask one of the presenters to give you presenter access.

Why don’t I see a Join button next to a meeting?

Make sure the meeting is set up as an online meeting. If it is, in the Skype for Business main window, click on the meeting you want to attend to make the Join
button appear.

I have recurring meetings that were scheduled in Lync for Mac. Do I need to cancel and reschedule them or run an update to change them to Skype for Business on Mac meetings?

No, you do not need to cancel and reschedule your meetings that were scheduled in Lync for Mac. Your meeting invitations will still work.

Are the phone numbers the same for dial-in conferencing on Skype for Business on Mac as they were on Lync for Mac?

Yes. The phone numbers will remain the same for Skype for Business on Mac.

I am on Skype for Business on Mac, but will invite users that still have the Lync for Mac. Will they be able to join the meeting?

Yes. When users join the meeting, they will join on whichever client (Lync or Skype for Business) is installed on their system. If a user does not have either product, they will be prompted to install the Skype for Business Web App.

Can I use the Meet Now feature with Skype for Business on Mac?

Yes. On the menu bar, click Conversations
> Meet Now
.

Where can I find help topics about Skype for Business on Mac?

On the menu bar, click Help
> Skype for Business Help
.

Can I add and remove contacts?

Add and remove contacts feature is supported for users on Office 365 and Skype for Business Server 2015. It is not supported for Lync Server 2013.

Is there a feature list that compares Skype for Business on Mac to Lync on Mac and other Skype for Business clients?

If you have Skype for Business Server 2015 and Office 365, see the Skype for Business on Mac
column in Client comparison tables for Skype for Business Server 2015.

If you have Lync Server 2013, see the Skype for Business on Mac
column in Client comparison tables for Lync Server 2013.

Admin: How do you increase the auto-accept period on Mac client?

If server-side conversation history is turned off in your organization, by default, the Skype for Business on Mac client will auto-accept incoming messages if the message arrives within 5 minutes of the Mac client being active. This helps ensure the sender does not get the following error: “We couldn’t send this message.” After 5 minutes of any activity, the Mac client does not auto-accept the messages to ensure mobile endpoints are able to accept incoming messages as necessary. To increase/decrease the time to auto-accept on the Mac client from the default 5 minutes, follow either of these steps:

  1. Create a configuration profile with the appropriate key and value and install it on a managed Mac. Creating and installing configuration profiles is out of the scope of these steps; see Configuration Profile Reference .

    1. The payload type is com.microsoft.SkypeForBusiness.

    2. Key:
      autoAcceptTimeout | Type:
      Number | Value
      : The timeout value in seconds.

  2. Change value using defaults terminal application:

    1. Open terminal.

    2. Change the key using defaults: ‘defaults write com.microsoft.SkypeForBusiness autoAcceptTimeout 360’.

Admin: Is Single Window mode supported?

Skype for Business on Mac Single Window mode (or tabbed conversations view) is supported for Office 365 and Skype for Business Server 2015 when server-side conversation history is turned on.

Admin: Is the new notification style changes supported?

The notification style change from Alerts to Banners applies to new installed applications. Therefore, a user that only updated to a new version should manually change the setting from notification preferences (Skype for Business
> Preferences
> Notifications
. From Apple developer release notes for Notification Center: “The user has ultimate control over what notifications are displayed, and the style (banner, alert, etc.). There is no mechanism to override the user preferences.” For more information see Foundation Release Notes for OS X v10.8 and Earlier.

Рейтинг автора
5
Подборку подготовил
Андрей Ульянов
Наш эксперт
Написано статей
168
Ссылка на основную публикацию
Похожие публикации